Jul 10, 2012

Bagai Runtuhnya WTC: Gua Bukan Penyokong Mana-Mana Pihak; Analogi Sudah.

Sedang Dengar: xfm online

Bahalul.

Gua rasa macam baru semalam je gua tengok WTC kat depan mata gua.Gua masih lagi dok tercegat tengok betapa megahnya dan gahnya bangunan tu. Rasa tak berkedip mata dok melawan pandangan dengan ia, walau pon gua rasa macam syok sendiri je, sebab WTC mana ada mata. Haha. Tup-tup, dengar-dengar khabar hari ini dah runtuh dah bangunan tu. Apa kes pulak kan? Tiba-tiba lak musnah. Hebat. Entah, dengar-dengar ada je pihak nak disalahkan, propa je semua. Nak kata apa dah, bukti dah jelas-jelas dah pon. Kukuh pulak tu. Itulah, tengok tak nak guna mata, tengok guna kepala je. Tau la mata letak kat kepala. Macam jugak runtuh hati gua hari ni, bila pandangan dan pendapat ITU yang buat gua rebah. Entah, senang cerita, gua cuma mengusik dengan kadar yang kasar, tapi dia-dia boleh bikin jadi hal pulak. Memang propa gak la kot. Entah. Sama je kan? WTC dengan hati gua. Tapi, yang sama robohnya itu, bukan kisah-kisah disebalik/diantara WTC tu. Maaf, gua bukan penyokong AMERIKA/ZIONIS. Bahalul~

Tak ada kaitan pun sebenarnya. Haha.

/out

bila kata-kata yang diucap
dijadikan tudung penutup
bukan untuk diukur dan dipadan
sama saizkah dengan badan
dan tiap sinis bahasa 
ngerti dahulu ia
baru buat bahas
jangan asyik kias
kerna, jujur dalam bicara memang pedih
benar itu bukan semanis dadih



0 comments:

Post a Comment