Feb 26, 2013

kesah kisah

Aku pernah lalui banyak perkara. dan dari banyak-banyak perkara itu, langsung tiada yang pernah aku lalui jalan yang sepatutnya. Aku selalu terlupa, pada ketetapan. dan aku selalu merungut bila di akhirnya, kisah nya berlainan dengan skrip yang aku karang. Aku tetap terlupa, aku siapa. atas ehsan Dia yang tidak pernah lupa aku walau sesaat, aku masih mampu bernafas. Kali ini, aku seinginnya mahu skrip aku terikut. tapi aku tidak mahu lagi pentingkan diri. Terlalu banyak benda yang berlaku. sampai satu tahap, aku rasa aku seperti dijadikan tikus makmal. dieksperimen untuk kajian-kajian yang entah apa tujuannya. satu cerita, aku selalu ingat. aku rasa dalam mimpi mungkin. sebab cerita itu sangat mengasyikkan. tapi, entah kenapa aku selalu kurang mempercayai. aku rasa aku masih lagi menjadi objek, dan bukan pemberian setara. aku seaakan terfikir, apakah benar ungkapan itu? aku mahu positif, jadi aku ambil sebagai ya. tapi perkara dulu. tapi aku tak pernah serik mengulang, mengarang. aku cuba sebab aku ngerti yang aku pernah lakukan sesuatu yang jahil. aku rasa aku betulkan. tapi kali ini, aku mengharap pada Dia. agar segalanya, akan ditunjukkan jalan. jalan supaya skrip aku betul atau masih salah. itu penting, sebab hanya pada Dia aku mengharap. aku sudah tidak boleh ikut kata raja diri aku, hati. sebab hati aku tak telus. banyak sangat cacat, cela.

aku sekarang adalah kepompong. ya, lama aku bermetamofosis dan aku harap aku akan menjadi seekor rerama, bukan kekupu. aku mahu cantiknya sayap rerama dapat membantu reramai orang. itu sahaja. aku mahu buat kal ini dengan rasa dan tujuan keranaNya. bantulah aku wahai Allah. hanya padaMu tempat aku memohon.

0 comments:

Post a Comment